Egmont Publishing ansætter ny digital direktør

06.08.2019

Med stor erfaring fra telebranchen og iværksætter i gaming-industrien har Thomas Black den rigtige baggrund som ny digital direktør i Egmont Publishing

Det er 38-årige Thomas Black, der fremover skal stå i spidsen for Egmont Publishings digitale afdeling, som udover at drive Egmont Publishings digitale satsninger i Danmark og Tyskland også i fremtiden vil være den samlende afdeling for strategiarbejdet i de to lande.

På Thomas Blacks CV står blandt andet Head of Corporate Strategy and M&A hos Telenor samt founder og CEO i gaming-virksomheden My4 – erfaringer, der sammen med begejstring for fortløbende innovation og personaleudvikling, gør Thomas Black til et oplagt valg til posten som ny digital direktør hos Egmont Publishing med ansvar for både Danmark og Tyskland.

”Vi er rigtig glade for at kunne byde Thomas velkommen. Udover det faktum, at han har en stærk strategisk baggrund og et skarpt blik for den digitale udvikling og de muligheder, der byder sig for vores kvalitetsindhold, er Thomas en dejlig åben og nysgerrig person. Jeg er ikke i tvivl om, at han både fagligt og menneskeligt vil bidrage positivt til både teams og ledergruppe,” siger administrerende direktør for Egmont Publishing, Klaus Høeg-Hagensen.

Thomas Black ser frem til sin nye position:

”Jeg ser frem til at starte hos Egmont Publishing, som er på en spændende digital rejse. Jeg glæder mig til at hjælpe med fortsat at indfri det potentiale, som i høj grad findes hos Egmont Publishing, der med det rette mix af høje ambitioner, handlekraft, stærke kompetencer og unikt kvalitetsindhold har alle muligheder for at blive en digital vinder,” siger han.

Thomas Black, der har en master i International Business fra Aarhus Universitet, tiltræder sin nye stilling den 19. august og bliver en del af ledergruppen i Egmont Publishing Danmark/Tyskland.